Pioneer 7 Channel A/V Receiver with Auto MCACC and USB Input (Silver)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer 7 Channel A/V Receiver with Auto MCACC and USB Input (Silver) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

SAL 09-07-2007
Ik heb deze receiver nu een maand of 2 staan. Nou heb ik hem niet dagelijks aan, maar wel e.e.a. uitgeprobeerd.

Ik ben er vooralsnog niet kapot van, maar dat was ik hiervoor van mijn (duurdere) Yamaha ook niet echt. Denk dat het waarschijnlijk eerder ook aan de speakers (en opstelling hiervan) ligt. :)
Evengoed valt er soms met als bron de radio (receiver) wel aardig geluid uit te halen. Het is maar net wat er afgespeeld wordt, en dit lijkt nauwer te kijken dan bij mijn vorige versterker.
Er valt weer zoveel in te stellen dat je vaak niet meer weet wat je nou het beste kunt doen. Als je denkt 'nu klinkt het goed', kies je een andere bron en klinkt het weer tamelijk waardeloos en wil je al gauw weer opnieuw vanalles proberen om het beter te krijgen, wat dan soms ten delen lukt.

Ik mis inderdaad ook tot mijn grote verbazing een regalaar voor treble/bass... dat vind ik uitermate merkwaardig en is in mijn ogen bijna net zoiets als een tv waarbij het volume niet in te stellen is ofzo.
Ik heb het bij 1 instelling wel eens aan kunnen passen. Maar waar dat was(?), ik denk in gewone stereo modus, die ik natuurlijk niet gauw wil gebruiken als er veel meer speakers aanhangen dan 2. Bij al het andere lijkt er verder niets bij te regelen, hetgeen een groot gemis is.

De USB functie is leuk, maar ook hierbij geldt weer dat de meeste MP3-tjes helemaal niet zo goed klinken. Boven op mijn versterkertje die aan mijn pc hangt klinken ze vele malen beter, zonder dat ik daar ooit aan de treble/bass knoppen zit, of andere knoppen buiten de volumeknop.

Tjah, hij was ook niet echt duur, en kwam er een paar tests die ik kon vinden op het internet wel aardig vanaf. Misschien is hij ook wel wat beter dan ik nu denk, als ik hem ooit nog eens beter doorheb bijvoorbeeld, maar ik heb het boekje al aardig bekeken en aardig wat gerommeld.

Bedieningsgemak,... door de vele mogelijkheden van zo'n apparaat (behalve de belangrijste treble/bass dan) wordt het allemaal al gauw onoverzichtelijk en niet erg vanzelfsprekend waar alles te vinden is. Dit was bij mijn vorige Yamaha ook wel zo.
Qua looks/uitstraling oogt hij niet echt chique en te druk met allemaal lettertjes en knopjes en een los plastic klepje die voor de extra aansluitingen en USB zit. Het kan overigens slechter.

Maargoed nogmaals,... wat verwacht je ook voor zijn prijs.

trangelang 09-10-2006
Goede instap/midrange receiver. De (afstands)bediening laat zich makkelijk
leiden.

Ik heb deze receiver met de Klipsch f1 home cinema aangesloten. Ik kan je
vertellen dat deze receiver dit makkelijk trekt, ondanks de grote formaat
verschil met de 1016 versie. Hoor je niet zoveel kwaliteitsverschil.

1 nadeel is dat je moeilijk of niet de treble en bass zelf apart kan regelen,
althans ik heb het nu niet zo 1,2,3, kunnen vinden. Maar verder een Top
reciever. Mocht je niet veel geld overhebben en liever het geld op de speakers
wil uitbesteden, dan is dit de receiver